Přemýšlíte, jak zaujmout zákazníky a jaká marketingová strategie bude nejefektivnější? Zaměřte se na potřeby vaší cílové skupiny a vše pečlivě naplánujte.

 

Jedním z hlavních trendů je video. Je to skvělá příležitost, jak se spojit se zákazníky a vybudovat si důvěru. Největší úspěch mají zábavná, poutavá a krátká videa, která jsou oblíbená hlavně u mladších spotřebitelů. Ujistěte se, že obsah je přizpůsoben vaší cílové skupině.

Důležité je vyniknout na první pohled. Internet je přehlcen informacemi a váš produkt musí na sociálních sítích zaujmout. Zaměřte se na svůj příběh a nepodceňte vizuální stránku. Buďte kreativní. Pokud jsou vaše příspěvky sdíleny, jste na dobré cestě.

Další možností je emailing. Jeho velkou výhodou je cenová dostupnost, jednoduchost i snadné vyhodnocování. Můžete tak udržovat komunikaci se zákazníky, kteří vám dali svůj souhlas, například v podobě registrace k odběru newsletterů. I když se jedná o hromadné oslovování, je i zde možnost segmentace a personalizace. Cílem je budování dlouhodobých vztahů se zákazníky a podpora značky.

Podle zákazníků je drtivá většina reklam nezajímá. Marketingoví specialisté často mluví o vývoji produktu, reklamních kampaních a prodejní strategii. Ne ale o tom, co zákazník doopravdy chce. Abyste mohli dělat relevantní reklamy, potřebujete vědět, pro koho jsou. S tvrdou prodejní strategií nejspíš narazíte. Zákazníci chtějí empatický přístup a přátelskou komunikaci, vzbuzující důvěru.

 

Starejte se o svou osobní digitální značku

Osobní digitální značka je veřejný obraz, který si lidé udělají z informací na internetu. Co se vám objeví, když zadáte své jméno nebo název firmy? Informace na internetu můžou podnikatelům velmi pomoci – a nebo naopak uškodit. Co s tím můžete udělat?

1. Ukliďte si. Objeví se vám po zadání svého jména nevhodné informace? Upravte je nebo požádejte správce o smazání. Nastavte si správně ochranu účtu na sociálních sítích a smažte vše, co nechcete veřejně sdílet.
2. Definujte cílovou skupinu a zaměřte se na klíčová slova.
3. Jaké kanály budete pro budování značky používat? Bude to blog, LinkedIn, Facebook nebo něco jiného?
4. Udělejte dobrý dojem prostřednictvím profilu. Zaměřte se na detaily.

Proč je budování osobní značky tak důležité? Zákazníci nejraději nakupují u lidí, kteří jsou jim sympatičtí a dokáží si vybudovat důvěru. Internet je místo, kam lidí zamíří, když se chtějí o vaší firmě dozvědět více. Podpořte kvalitu svých produktů a služeb relevantními a pečlivě zpracovanými informacemi.

 

#firemnisprava #jddecentia
Zdroj: podnikatel.cz, futuresales.cz